cvok
Beru pernik asi tak 8,9 měsíců.Zezačátku jsem to brala nosem ty první 2 měsíce pak už jen stříkačkou.Měla jsem několikrát jehlu po někom ani nevim či to byla když je totiž člověk sjetej tak už mu je jedno jestli je to čisty nebo ne hlavní je že si dá znova.No a problem je v tom že asi jeden z nich má žloutenku když se ho zeptam tak je jisty že mi neřekne pravdu.Tak by mě zajimalo jaky jsou přiznaky a jakými způsoby se to dá přenášet.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Podívejte se do rubriky Drogy a nemoci na této stránce, tam najdete informace o hepatitidách. Taky se můžete podívat na www.cecko.cz nebo www.hepatitis.cz. Ohledně přenosu - při užití již použité injekční stříkačky po někom, kdo má hepatitidu B nebo C, je riziko nákazy poměrně vysoké. Nepřemýšlela bych tedy mnoho o příznacích a vyrazila bych na testy na hepatitidu, aby se případné onemocnění zachytilo co nejdřív. Jinak Vám hrozí dost nepříjemností, protože hepatitida B a C je závažná nemoc, která může vést až k selhání jater a smrti. Takže - na www.cecko.cz najdete i kontakty na odborné lékaře z celé ČR, kam se můžete obrátit, aby Vám udělali testy. Navíc existuje bezplatná poradenská linka o hepatitidě C (C LINKA) 800 333 365 (konzultace s lékařem zdarma, od 10:00 do 17:00 hodin, každý všední den). Zatím přeji hodně štěstí a držím palce. P. S. Dávejte si na ty buchny pozor a používejte fakt jen vlastní. Vyplatí se to.