re:dotaz
Jeremy
Dobrý den,zajímalo by mě jaké jsou hlavní přiznaky Panické poruchy,vše o této poruše,moc jsem se o ní na vaších stránkách nedozvěděl.Jak se léči a zda tuto poruchu může vyvolat braní pervitinu.Setkávate se často s touto poruchou?Může braní pervitinu vyvolat Fobickou poruchu?Taky by mě zajímalo,jaká je pravděpodobnost skončit bez cizí pomoci brát Pervitin./závislost 3 roky,ne nitrožilně/ Jde to vůbec?Setkal jste se s někým,kdo prostě řekl dost a od té doby nikdy nic neměl.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ohledně panické poruchy se dočtete více na stránkách Psychiatrického centra Praha http://www.pcp.lf3.cuni.cz/sddz/co_n.htm. To, co je způsobené užíváním pervitinu, se obvykle nediagnostikuje jako panická porucha nebo fobie, i když může docházet ke stavům, které jsou podobné. U pervitinu se zpravidla jedná o jeden z příznaků toxické psychózy. S tou se u lidí, kteří berou pervitin, setkáváme dosti často. Jsou spíš výjimkou ti uživatelé pervitinu, kteří toxickou psychózu nezažili. Pravděpodobnost přestat s pervitinem po třech letech bez odborné pomoci není moc velká, i když nemožné to jistě není. Ale znám mnoho lidí, kteří přestali brát pervitin i po mnohem více letech, byť s odbornou pomocí, ať už využili ambulantní nebo rezidenční léčbu, a jsou v pořádku. Vzhledem k tomu, že jsem pracovala v Doléčovacím centru SANANIM, kam přicházeli klienti po léčbě, tak můžu říct, že jich znám desítky, kteří nyní abstinují. S odbornou pomocí je neporovnatelně vyšší šance na úspěch.