delirium
Dalv
Dobrý den, měl bych dotaz, asi před 2 měsícema jsem měl asi čtrnáctidenní rumovou jízdu (úlet, dovolená s popelářema), normálně jsem pivař a vypiju tak 15 piv denně, ale rozloženě po celý den takže v práci ani doma nikdo nic nepozná, na AA ani ke svému terapeutovi se mi nechce protože jsem se naposledy léčil v roce 2002 v PLB z pětileté závislosti na heroinu, 3x denně beru Essentiale a 3x denně Simepar, takže vím co by mi řekly. (poznámka: 3 roky jsem neměl Heroin, Pervitin, Kokain, ale ten alkohol, už Dr. Nešpor mě varoval, že hromada heráků pojme jako náhražku alkohol). Ale vrátím se k dotazu: na detoxu p. 31 jsem viděl různé průběhy závislostí, takže si myslím, že mám zkušenosti a lekl jsem se sám sebe. Po tom hrozným mejdanu se mě udělalo totálně zle (nepočítám to co znám teplo-zima, klepačka celého těla, tlukot srdce, hrozné sucho v ústech) se vyskytlo něco co mě totálně vystrašilo, začal jsem mít slyšiny (ruzné mluvení a zvuky) a pak se mi začínal rozmazávat obraz a jako by ujížděl. Dostal jsem strach a doplazil jsem se k ledničce kde byl šampus, který jsem postupně vypil, zlepšení ale nic víc jako kdybych ten šampus nevipil (skoro jsem ho necítil), přesedlal jsem na pivo a snižoval dávky, trvalo mi to čtyři dny než jsem se z toho pořádně dostál. (od té doby jsem se kořalky ani nedotknul, bohužel pivo mi asi nikdo neodpáře) A dotaz je: myslíte si, že to bylo Delirium tremens nebo náběh na něj???? (Vím, že mi napíšete, že mám největší čas jít na léčbu, promluvit si s terapeutem atd., ale pro mě je to těžká etapa života všichni my tleskají jak jsem vyhrál nad drogama, ale nikdo neví co se děje (a zklamat je nechci), terapeut Jílek mi např. řekl když jsem opouštěl bránu léčebny, že mě do půl roku heroin zabije a já nad drogama vyhrál ale ještě jedno vítězství mě čeká - alkohol) Jinak to co děláte pro lidi je super a hodně štěstí!! Děkuji za odpověď a přeji krásný den!! Jo a ještě něco pro ty mladý co to tady čtou: drogy jsem miloval, bylo to krásný, ale tak jak mě zničily (játra, slinivka, střeva, rodina, práce atd.) si nedovedete představit, já si vždy vzpomenu, když jsem si v 17 letech kupoval heroin v Kaprově ulici, tak mi jedna vysloužilá feťačka říkala vyser se na to zničí tě to a já jsem si říkal polib si, takhle jako ty nikdy nedopadnu, já to mám vošéfovaný!! Takže Ahoj!!

Odpověděl: Jakub Minařík
Jo, to bylo delirko. Pokud jste se dostal až sem, tak byste měl vědět, že delirium je reakce na poškození mozku. A pokud budete pokračovat v tomhle pití, tak skončíte na psychiatrii jako chronik s demencí. Pokud dříve neumřete na cirhozu jater, resp. nejspíše vykrvácíte z jícnových varixů. Myslím, že jste v mnohem větším průšvihu než s heroinem. Pokud přestanete náhle úplně pít, tak to dopadne taky nedobře, na rozjeté delirium se celkem zhusta umírá. Takže jedinná dobrá rada je opravdu sklopit uši a vyrazit na léčbu. Protože jinak to nemůže dopadnout dobře. Takže zapoměňte na to, že to máte ošéfovaný. Jste závislý na alkoholu se všemi důsledky a čeká vás dosti nepříjemný odvykací stav. Ale jestli chcete přežít, tak to začněte řešit hned teď. A jinak díky. A kdyby bylo třeba, ozvěte se. Ale sám dobře víte, kam máte jít a co dělat.