máca
Dobrý den Báro Děkuju za odpověd, moje kamarádka bere pervitin asi půl roku zatím ho ,,pouze" šňupe,je jí 19 let Pro mě je to těžší tím, že já sama sem po roce šňupání pervitinu teprve 50 dní čistá. Můj přítel se předávkoval a zemřel. Moje kamarádka tvrdí, že je v pohodě, že s tím dokáže přestat ale už to dávno není pravda, bojím se, že to dopadne stejně jako s přítelem. Jak jste psala zda vůbec chce pomoc, myslím, že moc ne, ale to nechce zezačátku asi žádný feťák! Zatím si neuvědomuje jak to může zkončit a až si to uvědomí může být pozdě. Já i kamarádka jsem z Liberce, chci se zeptat jestli nevíte o nějaké protidrogovém centru tady v Liberci nebo o něčem takovém kde bych se mohla poradit s někým osobně?! Slyšela jsem o nějaké organizaci, která má název Maják můžete mi o tom něco napsat, předem děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud abstinujete nyní necelé dva měsíce a za takových okolností, jaké popisujete, tak bych moc nedoporučovala se snažit z toho kamarádku tahat, zvlášť pokud ona s tím nic dělat nechce. Teď se především musíte zaměřit sama na sebe a být od lidí, co berou, co nejdál. Protože jinak Vám hrozí, že do toho spadnete znovu. Pod tou snahou pomoci kamarádce v takových případech bývá v podtextu to, že udržujete vztah s někým, kdo bere a máte v podstatě k droze přístup. Člověk se často chová nějak z různých podvědomých důvodů a racionalizuje si to něčím jiným. U drog to platí dvojnásob. Nikdo si na začátku neuvědomuje, jak může skončit. Vzpomeňte si sama na sebe. Přiměl by Vás snad někdo v okamžiku, kdy se Vám život na pervitinu líbil a nepřinášel žádné nesnáze, abyste přestala? Na drogách se mohou stát nejrůznější tragédie a je mi líto, co se stalo vašemu příteli. Pro Vás to muselo být velmi složité a zřejmě jste na základě toho s pervitinem přestala. Kamarádka si ovšem rizika nepřipouští. A Vy bohužel nemůžete abstinovat za ni. Pokud byste se ale chtěla obrátit někam osobně, můžu Vám doporučit toto zařízení: K-centrum Liberec Sídlo: Rumunská 5, Liberec 1, 460 01 Telefon/Fax: 482 710 276 Telefon : 482 713 002 http://www.volny.cz/kcentrumlbc/ Zatím držím palce a dávejte na sebe pozor.