dusledky pika a huleni
zasekanec :)
asi pred 2 tydny mi skoncilo dost zvlastni obdobi,kdy jsem si ujizdel par tydnu (zacatek pred par mesici) na piku, az jsem toho nechal, kdyz jsem po jedny dlouhy akci stezi prezival,fyzicky i psychicky.. no a ted jen semtam hulim,sice dost dobry modely,ale jen tak 1-2x tydne. No a kdyz jsem pak zhulenej, tak se chovam jako na piku, sice ne aktivitou, ale tim jakym zpusobem premyslim, jak se zasekavam a jak se schyzuju (furt si myslim,ze to na me je strasne moc videt, ale doma nikdo nic vlastne nerika o drogach,spis mluvi o mem flakani,to je pravda, no a je mi 20). Piko jsem daval jen par mesicu vikendove, ke konci casteji, pak obden, par dnu vkuse.. ale sam jsem toho po jedny strasny akci nechal (alespon na delsi dobu,furt me to laka jen tak rekreacne davat) No a je mozny, aby me tyhle zkusenosti poznamenaly tak, ze me do takovyho stavu mysleni dostane i huleni?? (No ja sam vim,ze jsem se zmenil, nektery hodnoty, pohed na svet, docela apatie.. ale fakt kdyz si zahulim,tak jsem jak sjetej, jen brzo usnu a mam pekny vypaleny chute)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Řeknu Vám to asi takhle. Dva týdny nejsou dost dlouhá doba abstinence od pervitinu na to, abyste se dal do pořádku, jak psychicky, tak fyzicky. Lidem, kteří abstinují od "tvrdých" drog se doporučuje, aby ani po léčbě z drogové závislosti nekouřili trávu ani nepili alkohol, alespoň po několik měsíců. Marihuana Vám může způsobit chutě na pervitin, které taky nemusíte ustát. To je jedna věc. Druhá věc je, že pokud se dostáváte po marihuaně do stavu, jako byste byl na pervitinu, tak Vaše psychika asi není úplně v pořádku, Vaše rozhodnutí s pervitinem přestat dostatečně pevné a Vaše abstinence od pervitinu stabilní. Pokud chcete dál abstinovat od pervitinu, měl byste trávu aspoň na čas vynechat. Tím nemyslím jeden týden. Stejně tak bych doporučovala vyvarovat se alkoholu, který v tomto umí být ještě horší. Samozřejmě, že zkušenost s pervitinem, obzvlášť opakovaná a dlouhodobější, člověka změní. Nicméně myslím, že pokud byste se zaměřil na nějaké rozumné aktivity (apatie se dá překonat, pokud nebudete několikrát do týdne hulit a taky rodiče by se mohli tvářit spokojeněji s Vaší životním stylem), tak by se Vám přec jen dařilo líp. Nevím, jestli chodíte do školy nebo zda byste měl chodit do práce. Ale faktem prostě je, že pokud nechcete dál brát piko, tak prostě musíte změnit life style. Jinak Vás to dostane zpátky. A brát rekreačně po Vaší zkušenosti už nemůžete. Na to zapomeňte. Zkuste uvažovat nad něčím jiným. V tom Vám budu držet palce. Zatím přeju hodně štěstí a kdyby bylo potřeba, napište.