jakpomoci
Danča
Dobrý den, mám asi trochu neobvyklý dotaz. S mým přítelem jsem se seznámila v době kdy bral pervitin- dost dlouho na to, aby věděl, že to co dělá není OK, ale přestat je jaksi složitější:) Já jsem čistá, vždy jsem byla a jsem pevně přesvědčená že zůstanu-kdyby ne já tak on pak tím spíš ne. Teď k věci. Říká, že chce zůstat čistý, že se chce odstěhovat někam pryč z města od těch lidí, že si stanovil cíl a věří že ho dosáhne. Taky že se mu budoucnost rýsuje v růžových barvách. Mám ho hodně ráda a záleží mi na něm, nejsem si jistá, jestli si to nemaluje až moc růžově, jak mu to naznačit nějak citlivě?Taky by mě zajímalo jak ho podpořit aby vydržel ať už teď nebo až se vrátí. Předem děkuju za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Nevím,jestli je nutné mu naznačovat "citlivě", že si všechno maluje růžově. To je taková oblíbená hra lidí, kterým se podaří vyabstinovat - teď už bude všechno jenom dobré, všichni se posadí na zadek z toho, že já jsem přestal brát. Klidně můžete být naprosto otevřená v tom, co si o jeho plánech myslíte, vždyť se Vás taky týkají. Můžete mu poskytnout podporu, pokud bude abstinovat, ale trvala bych minimálně na doléčování, pokud ne na léčbě např. v komunitě. Toxi oddělení ve výkonu je sice trochu lepší variantou trestu, ale léčbu to nezastoupí, na to zatím bohužel nejsou kapacity.