jak dál?
helena
Dobrý den,náš syn bral pervitin asi od 17ti let,přišli jsme na to v 19ti,když ho na vojně dali na psychiatrii do voj. nemocnice Brno.Znovu začal brát,proto jsme ho donutili(dovezli) do psych. léčebny Jihlava.Tam byl bez problémů 3 měsíce.Teď je mu 26 let a místo aby dostal rozum,zase v tom lítá.Potvrdil to test moči.Pořád jenom lže,nevěříme mu ani slovo,ale prosíme Vás o radu,co s tím?Máme se ho zřeknout(je to přece jenom syn),nebo má smysl nové léčení? A když ano,tak kde?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nepíšete nic o Vašem vzájemném vztahu - jestli spolu bydlíte, jestli se syn stará sám o sebe, finančně je zajištěný, nebo ho podporujete...V jeho věku už by měl být ale sám zodpovědný za to, co dělá a jak žije. Takže pokud se chce léčit, ať kontaktuje nějaké ambulantní zařízení ve Vašem okolí - např. K-centrum - a probere s nimi možnosti léčby, která by pro něj byla nejvhodnější. Léčba má určitě smysl, pokud do ní půjde dobrovolně. Pokud se léčit nechce, měl by tedy žít tak, aby tím aspoň nezatěžoval Vás, tzn. nenechat se od Vás sponzorovat, neobtěžovat Vás svojí závislostí. Nemusíte se ho vyloženě zřeknout, ale asi byste ho neměli ani výrazně podporovat, jinak nikdy nezjistí, že se s drogami se nedá pohodlně žít.