Prosím
Tera.
Myslím,že syn bere nějaké drogy.Jeho chování se velice zhoršilo,chodí za školou je mu všecko jedno.Dokonce se doma strácejí velké částky peněz,zlato a prodává své osobní věci.Jeho tělo je samej pupínke,vypadá to jako "krupička"pupínek vedle pupínku.Jeho oči jsou zarudlé a zornice rošířené.Zhubl ,ale někdy má obrovskou chut k jídlu,že sní na co přijde.Jsem zoufalá chci jít s ním na testy do K-centra,ale nevím jaký mám udělat test na jakou drogu.Přiznal se,že občas kouří marihuanu,ale myslím,že je v tom něco jiného.Synovi je 15let.Bojím se o něj.Prosím poradíte?Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že Vaše obavy jsou oprávněné - všechno ukazuje na to, že Váš syn bere pervitin a to již nějakou delší dobu, s ohledem na to, co popisujete. Především ty ztráty velkých částek peněz a rozprodávání věcí svědčí o tom, že užívání drog již zdaleka není v počátku. Pokud byste synovi udělala test na drogy, vyšel by s nějvětší pravděpodobností pozitivní na pervitin a možná i další látky. Ujistila byste se jen o tom, co již víte - že Váš syn bere drogy. Test pro Vás může znamenat pouze argument, že syn má vážnější problém než je občasné kouření marihuany, a že Vám tedy v minulosti lhal. Ale řešení situace v testu nenajdete, protože se pouze dozvíte nějakou informaci, ale jak nejlépe postupovat dál se nedozvíte. Každopádně bych Vám doporučovala se obrátit na odborníky. Možná by bylo lepší zajít někam, kde se věnují lidem mezi 15 a 18 lety a nabízí nějaké poradenské a psychoterapeutické služby pro rodiny, kde dítě bere drogy. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké vhodné zařízení doporučit. Zatím držím palce.