Léčebna
Lucie
Dobrý den, předem děkuji za Vaši radu. Můj přítel, cca dva roky závislý na pervitinu, aplikuje injekční stříkačkou, se konečně rozhodl s tím skončit. Zkoušel to sám, ale nezvládne to v prostředí, ve kterém se nachází. Jaké jsou šance, že by ho vzali v některé léčebně, nejlépe mimo Prahu? Potřebuje tak na 3 týdny až měsíc odříznout od všech kontaktů a hlavně odbornou pomoc. Myslím, že klasický detox nepotřebuje, je schopen tam přijet čistý, to zvládne. Má vůbec šanci se do nějaké léčebny dostat? Pokud to nehradí pojišťovna, jsme připraveni všechny náklady hradit sami. Předem moc děkuji za Vaši odpověď, jak bychom měli postupovat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud Váš přítel bere injekčně dva roky a nedaří se mu abstinovat samotnému, tak je skutečně namístě uvažovat o léčbě. Do léčebny ho samozřejmě vezmou, ovšem většinou mají léčebny čekací doby kolem 14 dní, takže to nebude ihned. Součástí léčby v léčebně je i detox. Bez toho ho do léčby nepřijmou. Pokud tam přijede čistý, je to otázka pár dní, kdy mu udělají potřebná vyšetření (např. na infekční choroby, pokud užíval i. v.) a dá se trochu do kupy a nebude potřebovat detoxifikaci jako takovou. Tři týdny až měsíc jsou krátká doba, aby byla léčba co k čemu, tak by měla být aspoň dvou až tří měsíční (což je nejkratší doba léčby, kterou může absolvovat, kratší léčby neexistují, protože by nebyly efektivní) a potom by mělo následovat ještě ambulantní doléčovací, aby se snížilo riziko, že přítel do drog spadne znovu. Léčbu v léčebně hradí pojišťovna. Pokud byste to měli hradit sami, tak byste se nedoplatili, protože plná cena za pobyt v léčebně je cca 1000 Kč za den. Ovšem vzhledem k tomu, že byste potřebovali (zvláště Váš přítel) nějaké podrobnější a ucelenější informace o možnostech léčby, než jen takto přes internet, myslím, že by bylo nejlepší situaci zkonzultovat s odborníkem osobně. Doporučila bych Vám obrátit se na kontaktní centrum pro uživatele drog, kam byste se mohli obrátit a kde by příteli pomohli léčbu i zprostředkovat. Jestliže to dobře chápu, jste z Prahy, takže: Kontaktní centrum SANANIM Osadní 2, 170 00 Praha 7 tel. 283 872 186 Co se týče léčeben, doporučila bych Vám asi léčbu v FN Plzeň, v PL Bílá Voda, v PL Červený Dvůr. Máme s nimi docela dobré zkušenosti. Jestli nejste z Prahy, tak napište, odkud jste, a já bych Vám mohla doporučit nějaké kontaktní centrum u Vás v regionu. Zatím přeji hodně štěstí.