dotaz
Magda
Zdravím Vás všechny a mám dotaz na odborníka. Dotyčný požádal o pomoc ohledně psychologa, terapeuta který by ho rozebral , chce přestat kouřit a pít pivo a kouřit marijánku.Chce toho nechat, ví že ublížil spoustu lidem a chce začít nový život.Neví si rady, chce někoho navštívit a svěřit se. Rodičům už se svěřil. Jedná se o člověka se se soubyznysu.Děkuji za kontak na člověka , který mu pomůže. Je natom dost špatně - psychycky. Uvědomil si po pěti letech , co vlastně dělal a komu ubližoval.chceme mu pomoc.Moc děkujeme.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud mi napíšete odkud jste (resp. odkud je dotyčný), pak Vám samozřejmě mohu odporučit někoho vhodného z kolegů, kam by se dotyčný mohl obrátit. Potřebuji ovšem vědět alespoň v jakém kraji mám kontakty hledat. Jinak - ohledně té péče - většinou to není tak, že by terapeut klienta "rozebral" a vše se vyřešilo jedním sezením. Obvykle to bývá běh na dlouho trať, protože nadměrné pití alkoholu, kouření trávy i cigaret má obyvkle nějakou příčinu, a tohle jsou pouze symptomy. Pokud je na tom dotyčný psychicky špatně, může to být ledacos a možná bude potřeba dost času na to, aby se situace zlepšila. To říkám také proto, že on sám především musí chtít a musí do toho něco vložit. Tím, že zajde za psychologem, se ještě samo o sobě nic nezmění. Kažopádně - napište, abych Vám mohla najít ty kontakty. Zatím přeji hodně štěstí.