Pozdrav
Kristina
Dobrý den, vzhledem k tomu, že mi vaše poradna nastartovala k léčbě alkoholizmu, stále ji sleduji, a stále se dočítám, že můj osud sdílí mnoho dalších žen. Ráda bych Vás upozornila ( mile a se vší úctou), na kořen KUDZU. Stále se svým problémem bojuji, brala jsem Coaxil, vydržela jsem nepít maximálně měsíc, potom jsem se staršně opila, pak se cykly zase ztenčovaly, až jsem si zase řekla dost. Byla jsem psychicky i fyzicky "úplně vyřízená", zdálo se mi, že už nic nedokáži. Ráno jsem přišla do práce a to co jsem dříve zvládla během chvilky mi trvalo, třeba celé dopoledne, pořád jsem řešila, proč piji, jak to že to nedokáži atd. Zdaleka nemám vyhráno, ale mám pocit, že je to o moc lepší. Na internetu jsem našla preparát ( www.prirodnileciva.cz) KUDZU, navíc jsem zjistila, že vlastně soustavným pitím, jsem si nejspíše poškodila játra - tím jsem si vysvětlila, nespavost, podrážděnost, nepřekonatelnou únavu a hlavně pesimistický přístup k životu. Na což jsem našla radu - doplnit hořčík, iniciativně jsem přidala Ginkgo bilobu. Pravdou je, že i když vím, že nesmím pít, prostě si občas dám - v restauraci, abych nemohla vypít větší množství dvojku, nebo dvě bílého vína, ale nemám problém přestat. To znamená dokáži se odtrhnout a v klidu odejít domů, kde mám dobrou náladu, nejsem vystresovaná, a takhle pokud si tento stav udržím, budu spokojená, pokud odbourám i tyto mé tajné úlety, budu neskonale šťastná. Prosím Vás, pokud by se můj případ velmi vymykal tradičním lékařským postupům nezveřenujte jej, ale pokud si myslíte, že by mohl někomu pomoci, tak si jej třeba upravte, nebo sami tento přípravek někomu doporučte. Myslí, že by bylo dobré šířit do světa všechny možnosti. Mějte se moc hezky , dobrou náladu přeje Kristina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že se Vám daří lépe. Jen doufám, že jste nevysadila ta antidepresiva. Pokud Vám nesedí ten Coaxil, tak to zkonzultujte se svým lékařem a nechte si předepsat něco jiného. Protože pokud je neberete, tak si nejsem jistá, zda Vám problém pomůže zvládnout ten přírodní preparát. Ta nespavost, podrážděnost, únava a pesimismus nejsou rozhodně způsobené poškozením jater, ale depresí, kterou trpíte a na kterou berete ta antidepresiva. Potíže s alkoholem jsou způsobené tím, že trpíte depresí. Pokud budete brát ty léky, tak se potíže s alkoholem zmírní nebo úplně zmizí. Pokud přesto máte pochybnosti o stavu vašich jater, nechte si udělat speciální vyšetření a nedejte na subjektivní úvahy. Pokud antidepresiva neberete, tak přes všechno užívání bylinných preparátů se při tomto "občas si alkohol dám" zase "rozchlastáte" - tedy zase se Vám budou dít ty excesy, které se děly předtím. Ty "tajné úlety", které teď řešíte, je normální a obvyklá forma pití alkoholu. Takže myslím, že pokud budete brát ty léky a občas si dáte skleničku vína, tak není problém. Nemám pocit, že byste předtím bojovala s alkoholismem, podle toho, co jste popisovala. Není to alkoholismus, je to deprese. Omlouvám se, že jsem příliš tvrdá, jen nechci, abyste si dál ubližovala, protože už jste si toho užila dost a bylo by zbytečné, kdybyste to musela řešit znovu a a od začátku. Taky si myslím, že by bylo docela fajn, kdybyste byla někde nejen v psychiatrické péči (co se týče medikace), ale i v psychoterapeutické, kde byste mohla lépe řešit věci, které Vás trápí a které se Vám aktuálně dějou. Nechci snižovat efekt přírodních léčiv - jistě mohou velmi pomoci, nicméně ne ve všech případech a stoprocentně. Přeji hodně štěstí.