braun, extaze
stazina
dobry den, uz jsem dnes psala, ale nejak se to tu nezobrazilo tak sem to asi popletla. mam prosbu, uz jsem zkousela dle rad tady na netu neco najit, ale vse sem nenasla, tak opet prosim o info> / jaka je bezna davka braunu / abstinencni priznaky po zneuzivani extaze dekuju za odpoved, zdravi stazina

Odpověděl: Bára Orlíková
Braun je český název pro drogu, jejíž účinnou látkou je kodein (opiát). Dávky, které jsou užívané jsou okolo 30 až 60 mg, uvažujeme li o méně zkušených uživatelích, u nichž není rozvinutá tolernace na opiáty. Zkušení uživatelé mohou být na dávkách okolo 250 mg. Smrtelná dávka je 800 mg (pro nezušeného uživatele. U pravidelných uživatelů se vyvíjí tolerance, takže bude smrtelná dávka vyšší). Ohledně abstinenčních příznaků u MDMA - vzhledem k tomu, že extáze může způsobit psychickou, nikoli fyzickou závislost, stejně jako jiné stimulační drogy (pervitin, kokain), tak po vysazení nedochází k rozvoji tělesných abstinenčních příznaků. Navíc extáze je droga, která není obvykle užívána denně, ale rekračně, o víkendech. Denní užívání je neobvyklé. Při častém užívání může sice dojít k rozvoji závislosti psychické, ale spíše se mluví o závislosti na životním stylu spojeném s užíváním extáze. Navíc závislost na extázi často vede k potřebě zneužívání silnějších stimulantů (kokain, pervitin) a potažmo k rozvoji závislosti na těchto drogách. Pokud mohu doporučit dobré zdroje informací o drogách: www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti), www.extc.cz (webová poradna zaměřená na syntetické drogy), www.biotox.cz (encyklopedie rostlinných drog), www.drogy.net (drogový informační server).