příznaky
sanilo
Mám syna, je mu 16,5 roku. Do konce roku 2005 bez problémů docházel do školy, učil se velmi dobře, neměl téměř žádné zameškané hodiny. Od ledna byl za školou téměř stále, do toho začal lhát a to ve všem a zároveň přestal chodit na fotbal, který hrál 11 let. Je schopen lhát do očí bez nejmenšího zaváhání, slíbí cokoli, ale nic nedodrží. Je možné, že by ve změně jeho chování hrály problém drogy a kam se v takovém případě obrátit. Jsme z Prahy 10 Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy, bohužel však nejsme schopni diagnostikovat prostřednoctvím internetu, takže nemohu říct objektivně, co je příčinou synova chování. Je možné, že za změnou jeho chování je užívání drog. Stejně tak se ale může jednat o nějaké jiné potíže. Nevím, v jaké společnosti se syn pohybuje a jakou zábavu nyní vyhledává, to by byla informace, která by mohla být nápomocná - jestliže tráví většinu času s partou kamarádů, chodí často večer někam do klubů... a kdyby se k tomu, co popisujete, zároveň přidaly nějaké větší ztráty peněz u vás doma, tak by to spíš ukazovalo na problém s drogami. Myslím, že by bylo ale asi nejlepší situaci zkonzultovat osobně s někým s odborníků. V Praze jsou tyto možnosti: Denní stacionář SANANIM (ambulantní léčebný program pro drogově závislé, kde zároveň fungují i konzultační hodiny pro rodinné přislušníky), Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130 (konzultace probíhají v úterý v podvečer). V současnosti se rozbíhá další program o. s. SANANIM zaměřený výhradně na rodinné příslušníky a blízké těch, kteří mají potíže s drogami. Sídlí v prostorách Cafe Therapy (chráněná kavárna o. s. SANANIM), Školská 30, Praha 1, vedoucí programu je Mgr. Štěpánka Čtrnáctá, objednání je možné na tel 737 320 071. ANIMA - sdružení pro péči o rodiny závislých, Apolinářská 4, Praha 2 (více informací včetně telefonu a podmínek pro objednání najdete na www.anima-os.cz) Takže přeji hodně štěstí a když by bylo potřeba, tak napište.