tanakan
Jana
Dobrý den, chci se zeptat, jak působí, když dítě bere ritalin zároveň s lékem jménem tanakan. A je tanakan psychofarmakum? Pak jsem se také chtěla zeptat na lék jménem dépakine chrono. Je to psychofarmakum? A co se stane, když něko tento lék bere a pije k tomu alkohol? Děkuji. Jana

Odpověděl: Jakub Minařík
No, podle těch léků se jedná o nějaké dítě s neurologickým postižením, že? jinak ty léky jsou: Tanakan - nootropikum, tedy lék, který zlepšuje metabolismus neuronů. Ritalin - psychostimulans, u dětí se nejčstěji podává u hyperkinetického syndromu, má pomoci aktivitu srovnat do normy. Dékakine chrono je antiepileptikum a antikonvulzivum. Hlavní indikací bude epilepsie, ev. křečové stavy. Vzájemná kombinace léků u někoho, kdo má organické poškození mozku může stav ovlivnit pozitivně co se týče funkce mozku, i chování dítěte, ev. tlumit frekvenci záchvatů křečí.