AIDS
ariss
Můj přítel byl před nějakým časem homosexuál. Nyní spolu chodíme, ale zatím nevedeme žádný sexuální vztah. Mám obavy z toho, že by mohl být nakažen, protože se svými partnery sexuální styk měl. Jaká je pravděpodobnost toho, že by mohl být nakažen a kam bychom mohli jít na testy? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Ohledně přenosu HIV a možností testování na HIV se dozvíte více na www.aids-hiv.cz (web Státního zdravotního ústavu, Národní program boje proti AIDS). Těžko mohu posoudit, jaká je pravděpodobnost, že by Váš partner mohl být nakažen, nevím, jak probíhaly jeho sexuální vztahy, zda se jednalo o nechráněný pohlavní styk či zda použil kondom, zda se vystavoval i jinému rizikovému chování... Nejlépe bude si nechat udělat testy. Na výše uvedeném webu najdete kontakty na institucev celé ČR, kde Vám test na HIV udělají. Rozumné by bylo začít sexuální život až poté, co budete mít výsledky testů. Výsledky budete znát cca do týdne až čtrnácti dnů.