Pro Báru Orlíkovou
SEANA
Milá Báro, moc Vám děkuji za odpověď , která mě alespoň trochu uklidnila. Poštu si ze schránky vybírám, tak mi snad problémy v práci dělat nebudou. V létě (v červenci) mám domluvenou práci na pár měsíců ve Španělsku...( užívám již 10. let pervitin - s přestávkami) Zkoušela jsem i docházet k terapeutovi, na čas jsem to vydržela..., ale jelikož pracuji na Václ. náměstí, vše mi tu připomíná drogy...potkávám tu různé typy z hl. nádraží... Chtěla bych se zeptat,za jak dlouho by asi tak mohl být ten soud ? Dealerka, kterou zatkli - běloška, prý podle slov policistů spolupracuje...a přiznala se....tak by snad ten soud mohl být co nejdříve, co myslíte ? Policistu jsem slušně odmítla, tak už mě naštěstí neobtěžuje a na rande nezve :-) Na jazyk bych si asi pozor dávat měla...,to máte pravdu , ale ty věci co jsem tam řekla už nevrátím...Mohou mě mít někde v evidenci jako uživatele drog ? A hlavně kupování perníku na Hl. nádraží atd. - to je věc za kterou se stydím :-( a nebylo by mi příjemné...pokud by to bylo uvedené někde v jejich záznamech :-( Hl. nádraží je nejhorší místo co znám....jak je možné že je tam tolik pochybných lidí, co prodávají drogy a bůh ví jaké omítky a policie s tím nic nedělá ? Proto bych ráda alespoň na čas tato místa, z kterých mám noční můry - (nestaly se mi tam zrovna příjemné věci ) na čas opustila, vidím v tom určitou naději - jak nebrat -a myslet na něco jiného než na perník..i když mám spostu jiných zájmů..kurz Aj, ŠJ, cvičím...tak vydržím tak 14. dní a pak mi něco vyvolá hroznou chuť.....zvláště v těchto místech a i když vím jak mi péčko škodí...druhý den mám obvykle hroznou depku a výčitky, ale i přesto jdu shánět...jsem asi slaboch...no je mi ze sebe někdy opravdu na nic...ale jsou i hezké dny, kdy jsem naprosto v pohodě..., no myslíte že mi pobyt ve španělsku pomůže odpoutat se perníku ? Navíc jsem na děsivé noční můry začla brát lékařkou předepsaný neurol - což asi není nejlepší kombinace:-( Snad jsem Vás svým rozsáhlým dotazem moc neunavila....Moc Vám děkuji ...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na tu poštu dávejte pozor, vypadá to jako banalita, a mohl by z toho být problém. Hlavně dávejte pozor na to, kdyby Vám přišlo předvolání k dalšímu výslechu nebo soudu. Pokud si to nepřevezmete, tak by Vás mohli nechat policií předvést k soudu. Pokud by Vám do června nic nepřišlo, tak bych na policii zavolala, zda je věc u nich nebo zda už ji předali na soud. A až byste odjížděla, bylo by vhodné tam (na policii nebo na soud) zaslat adresu, kde budete k zastižení v tom Španělsku. A když by Vám tam něco dorazilo, tak se z případného jednání omluvíte. Ohledně té evidence uživatelů drog - taková evidence formálně neexistuje. Pokud si policisté interně něco evidují, tak to budou právě ti dealeři z hlavního nádraží a ne Vy. Navíc to jsou informace, které se nikam dál nedostanou. V té kauze jste jako svědek, nikoli jako obviněná. Koupit drogy není trestný čin. Pokud byste zrovna měla nějaké drogy u sebe, mohl by to být maximálně přestupek. Takže nepanikařte. A na hlavním nádraží by nebylo tolik drog a dealerů, kdyby po těch drogách nebyla poptávka. Dokud bude poptávka, tak se budou prodávat, kupovat, a řezat kdečím... je to kolotoč lidí, co berou, lidí, co berou a prodávají, a lidí, co na tom vydělávají. Být Vámi bych nenadávala na něco, čehož jste sama součástí :) i když to na první pohled vypadá drsně. Myslím, že to jak to máte s pervitinem, je otázka priorit. Mám za to, že příčina toho, že berete pervitin, není v tom, že máte práci na Václaváku. Práce na Václaváku je jeden z rizikových faktorů. Pokud se pohybujete v prostředí, kde jsou drogy dostupné, tak je větší riziko relapsu. Jaký je problém změnit práci nebo fyzické místo, kde pracujete? Spíš mám pocit, že si tím udržujete s drogovým světem kontakt, byť ne třeba zcela vědomě. To, že chcete odjet do Španělska je chvályhodné, ale před svými problémy, které řešíte perníkem, neutečete. Nenalhávejte si, že je to jen ten perník. To je jen důsledek. A ten neurol - no, to skutečně není nejlepší řešení. Chtělo by to něco trochu komplexnějšího, než takovéhle různé úhybné manévry. Vím, že to možná říkám dost přímo, ale jen proto, že mám strach, že budete brát Neurol, kdy při Vašem life stylu hrozí, že si na tom ujedete a přiděláte si další potíže, odjedete do Španělska, kde se toho všeho budete chtít zbavit, budete tam třeba spokojená, ale pak se vrátíte a pravděpodobně to začne celé nanovo. Říkám to ze zkušenosti. Každopádně - pokud byste se chtěla poradit ohledně té věci s policií, stále platí, že mi můžete zavolat. Možná bychom se mohly poradit o i tom, co se týká toho pervitinu. Zatím přeji hodně štěstí. :)