alkoholik
víla
Dobrý den, o víkendu jsem zjistila, že moje kamarádka je zřejmě alkoholik. Pije pravidelně denně půl litru meruňky asi tak 3-4 roky. Postupně hrozně ztloustla a zdá se mi, že o sebe moc nedbá. V rodině mají psa a ten na členy rodiny vrčí a nechce se nechat od nich hladit, avšak k cizím lidem se chová hrozně hezky a nechá se hladit a dokonce i chovat (např.mě olízal celý obličej). Myslím si, že pes tuší, že něco není v pořádku. Musím podotkout, že rodinu tvoří 2 děti a ona kamarádka. Jsem z toho špatná a chtěla bych jí nějak pomoci. Nemohu se nikde dopídit telefonu na nějakou protialkoholickou pomoc ve Žďáře nad Sázavou, Novém Městě na Moravě nebo v Brně. Musím ještě podotknout, že poslední 3 roky jsme v kontaktu velmi řídkém, odstěhovala jsem se jinam, proto jsem si ničeho nevšimla již dříve. Předem moc děkuji za pomoc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nevím, jak velký vliv máte na kamarádku, když jste daleko a vidíte se s ní málo. Prvním předpokladem úspěchu asi bude, když ona sama uzná, že má nějaký problém s alkoholem. Pak teprve je reálné, že vyhledá odborníka. Možnosti v okolí Brna jistě jsou. na Lince pomoci pro závislosti Vám myslím řeknou, kam by bylo nejlepší se obrátit - telefon: 548 526 802, 603 885 663. Přímo ve Žďáru je např. AT ambulance, zabývající se závislostmi (Studentská 4, Žďár nad Sázavou, 591 01 telefon: 565427224).