Bude to zase jako driv?
Ivana
Dobry den. Uz jsou to 4 roky co berem s pritelem extazi. Obcas sme si dali mensi pauzu, ale ted uz nam to neslape jako driv. Postupne sme zvysovali davky az na 10 i vic tablet, nicmene prakticky bez efektu. Nevim jestli to bylo zpusobeno nekvalitou tablet, nebo uz to proste mozek nebral. Za posledni pulrok toho bylo opravdu hodne (taky obcas pervitin), a projevilo se to i na nasi psychice. Rozhodli sme se pro delsi pauzu. Ted uz to bude 2.5 mesice a da se rict, ze sme se psychicky srovnali a chteli bychom to zkusit znovu. Snazime se brat hodne vitaminu, thiamin 3x denne, salat (kvuli serotoninu)... Zajimal by me vas nazor, jestli bude ta pauza stacit, popripade co jeste by se dalo udelat, aby to bylo zase jako driv. Bude to jeste nekdy jako driv? A jeste jednu otazku. Jak jsou na tom nase jatra :-) ? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že mám špatnou zprávu. Skoro jistě to nebude jako dřív. Jakmile jednou dojde k takovým obtížím, tak obyčejně po vysazení se zlepší, ale když začnete znova brát, tak se stav celkem rychle vrátí tam, kde byl. Také ten stav nejspíše nebyl způsoben nekvalitou tablet, ale vyčerpáním organismu a poškozením nervových zakončení (neurotoxicita EXT je prokázaná). Ohledně vašich jater - to lze takhle těžko říct, protože poškození může být skryté, nemusí být běžným vyšetřením patrné. Pokud chcete, aby se játra zregenerovala, je třeba nějakou dobu plně abstinovat. Obyčejně se doporučuje alespoň 1 rok,