pritel
petra
dobry den, pritel se mi nedavno priznal, ze si s kamarady na vecirku snupnul kokain.velmi me to sokovalo. rikal ze to bylo vyjimecne, ale ja ho budu ted podezrivat pri kazde neobvykle aktivite... cetla jsem ze prvni ucinek kokainu byva vetsinou negativni-pritel byl celou dobu ve skvele nalade... dale jsem slysela ze ucinek trva priblizne pul hodiny-pritel byl aktivni cely vecer na vecirku az do rana a pak jeste po navratu domu, nemohl poradne spat a i odpoledne spal "tak napul"-znamena to tedy ze si snupal opakovane? poradte mi prosim, jak mohu zjistit, jestli to bere pravidelne nebo jestli se mylim...jsem si jista ze by mi uplnou pravdu jiste nerekl, protoze vi ze mi to dela starost... dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o přítele obavy. To, že kokain při prvním užití vesměs nemá pozitivní účinek, neplatí samozřejmě bez výjimek. Je tedy možné, že se jednalo o první užití a že kokain způsobil euforii. Nicméně nedá se vyloučit, že Váš přítel užil drogu opakovaně. Pokud by si šňupnul kokain na zmíněném večírku jednou, tak by jistě nevydržel být aktivní celou noc a v zásadě celý následující den. Spíš to vypadá, že si v průběhu večírku dal kokain několikrát. Obyčejně se to na večírcích, kde se bere kokain, tak dělá - cca hodinový účinek kokainu se prodlouží dalším užitím. Takže si spíš myslím, že Vám přítel skutečně celou pravdu neřekl. To, zda užívá pravidelně, byste pravděpodobně poznala podle nápadného zhubnutí a nápadné změny chování, zájmů a přátel. Pokud nepozorujete nic významného, tak se zřejmě skutečně jednalo o ojedinělou záležitost. Což ovšem neznamená, že byste se neměla mít na pozoru, protože to nemusí mít dlouhého trvání. Kokain je droga, která způsobuje velmi silnou psychickou závislost a pokud se Váš přítel pohybuje v prostředí, kde je kokain k sehnání a má na něj dost financí (kokain není v ČR zrovna nejdostupnější droga a také je poměrně drahá), tak je riziko, že se to bude opakovat. Pokud byste potřebovala další informace, tak samozřejmě napište. Zatím držím palce.