Pervitin
Kaja
Muj kamarad bere pervitin 3/4 roku.Tvrdi,ze ne casto a ze ho k zivotu az tak nepotrebuje.Ale kdyz je moznost,tak si da.Nitrozilne.Je to zavislost? A jak mu pomoci?

Odpověděl: Bára Orlíková
Těžko se to dá posoudit na základě takto stručného dotazu. Navíc ani tak nejde o to, zda již se jedná o závislost. Pokud Vás kamarád bere pervitin nitrožilně, tak pochybuji, že ho bere jenom občas - u lidí, kteří užívají drogy nitrožilně, je velmi neopbvyklé, že by si vzali jednou za měsíc. To, že tvrdí, že když má možnost, tak si pervitin dá, ale že ho vlastně k životu nepotřebuje, je poměrně obvyklý postoj u člověka, který se snaží sám sebe přesvědčit, že s pervitinem nemá problémy. Příležitost si dát se najde vždycky, takže si spíš myslím, že půjde o poměrně kontinuální užívání, a pokud není závislý, tak k tomu má dosti nakročeno. Krom toho se vystavuje mnoha rizikům spojeným právě s tím, že drogu bere injekčně. Pomoci se mu dá v případě, že si uvědomí, že má s braním drog problémy a chtěl by je řešit. Dokud tvrdí, že o nic nejde a není si schopen přiznat, jak na tom je, tak s tím moc nehnete.