Krade
NOL
Prosím o radu,jsme s manželem už zoufalý.Máme syna,kterému je 15let.Poslední dobou se jeho chování velice změnilo,našli se příčinu,sám se přiznal,že 4krát do měsíce kouří Marihuanu.Nema cenu psát,jak jsme z toho neštastný,,ale poslední dobou nám mizý i peníze.Náš syn nás okrádá,bere velké částky peněz,nejhorší je na tom,že nám lže do očí.že peníze nevzal .Prosím jak máme postupovat,nechcem ho dát jak se říká do "pastáku" myslíme si, asi naivně,že se polepší.Ale je to horší a horší a ke všemu pořád kouří marihuanu.Zavedli sme už opatření,že ze školy musí rovnou domů,ale z domova i utíká.Neposlouchá je nezvladatelný.

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že v takovéto situaci je nezbytné se obrátit na odborníky. Myslím tím osobně. Situace, kterou popisujete, je poměrně závažná na to, abychom ji mohli řešit přes internet. Navíc si nejsem jistá, zda v případě Vašeho syna jde skutečně pouze o užívání marihuany. Pokud by čtyřikrát do měsíce kouřil marihuanu, jeho chování by se s největší pravděpodobností tak dramaticky neměnilo a také by nepotřeboval velké finanční sumy. Takže si myslím, že problém bude jinde než v marihuaně. Marihuana není příčina. Je možné, že užívá tvrdé drogy, je také možné, že má úplně jiné problémy, které s drogami nesouvisí. Každopádně není možné pasivně čekat, že se polepší. Jestliže Vám dostupná opatření nefungují, tak je nutné se ptát, kde je chyba, a začít to řešit, protože pokud budete vyčkávat, zda se to nezlepší, tak se to bude spíš zhoršovat. A myslím, že dát syna do ústavní výchovy, aniž byste předtím situaci řešili v rámci nějakého psychologického poradenství nebo rodinné terapie, je holý nesmysl. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakt na kolegy, na které byste se mohli obrátit. Zatím držím palce.