toluen
aktam
Jak pomoci členu rodiny se závislostí na toluenu? Maximálně 1-2 dny v týdnu dokáže být bez čichání. Toluen čichá už půl roku, léčebně se brání. Je jí 26 let, v rodině bydlí ještě 13 letý sourozenec. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v takovém případě by bylo nejlepší situaci zkonzultovat s odborníkem. Tím myslím osobně. To, co píšete, ve skryté poznámce, se mi nejeví jako řešení, které by mohlo dlouhodobě pomoci. Nevím, jak razantní řešení byste chtěla zvolit, ale pokud je starší dcera (o níž je myslím řeč) plnoletá, tak není Vaší povinností jí zajišťovat zázemí. Jistě ji nelze jen tak vystěhovat, ale mohlo by to být pro ni přinejmenším hrozbou, pokud nezačne plnit stanovené podmínky. S ohledem na to, že toluen je jedna z nejnebezpečnějších drog a může způsobit (a často způsobuje) nevratné organické poškození centrální nervové soustavy a dalších orgánů, tak bych s návštěvou odborníka neváhala. Čím déle se tato situace potáhne, tím menší šance je na to, že i když dcera začne od toluenu abstinovat, že to nevratně neohrozí její intelektové schopnosti a zdravotní stav. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit.