anabel
Dobry den, pokud pouziji po nekom jehlu (ktera byla jednou pouzita), kterou jsem aspon 5x proplachl varici vodou a na chvili ponoril do varici vody, mohu se nakazit (cimkoliv)? A dale pokud opakovane pouziji jehlu, kterou jsem vzdy vyplachl, take mi hrozi nejaka infekce? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Odpověď zní v obou případech ano, i když platí, že opakovaný výplach i když nepoužijete žádnou, dezinfekci značně sníží pravděpodobnost nákazy. V obou případech se můžete nakazit nejspíše nějakou bakteriální nebo plísňovou infekcí. To proto, že tuhle infekci eliminujete jen velmi obtížně, na stěnách stříkačky zůstanou nějaké zárodky, další jsou ve vzduchu v droze, ... V prvním případě se můžete nakazit spíše některým odolnějším původcem infekce od toho co si před vámi aplikoval. Napadá mě nejspíše žloutenky typu B. Pak se také můžete nakazit s parafernálií použitých k přípravě drogy - filtrů, vody, lžiček, ...