BÍBA
chci se zeptat co mam delat kdyz muj pritel bere uz druhym rokem pervitin.predtim snupal a ten dava i nitrozilne.je o 7 let starsi a ja nevim jak mu mam pomoci.nejhorsi je ze si nechce pripustit ze je na tom zavisly.pomozte mi prosim

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, jsem ráda, že jste sebrala odvahu a napsala. Píšete, že přítel je o sedm let starší a drogy bere 2 roky, nějakou dobu nitrožilně. Nevím kolik let je Vám, ani jak dlouho jste spolu. Nemám tušení, jak to máte s drogami Vy, ale soudím, že minimálně pervitin neberete. Píšete, že si přítel nechce připustit, že je závislý. Dokonce říkáte, že je to to "nejhorší". A máte pravdu. Jen těžko lze přesvědčit člověka o tom, že má problém, když tomu sám nevěří. Jen těžko lze pomoci někomu, kdo má pocit, že je všechno v pořádku a žádnou pomoc nepotřebuje nebo nechce. Teď záleží na Vás, jak se k jeho braní postavíte. Jestli je braní drog něco, co jste ochotná tolerovat nebo už leží daleko za hranicemi Vaší tolerance v rámci partnerského vztahu. Možná by bylo dobré si tohle v klidu, případně společně s nějakým odborníkem, ujasnit. Pak by možná bylo dobré si společně s přítelem sednout a promluvit si. Měla byste v tuto chvíli myslet na sebe, na svoje psychické a fyzické zdraví. Jedině tehdy, když Vy sama budete v pořádku, můžete být příteli oporou v okamžiku, když se rozhodne něco změnit. Napadá mě ještě jedna věc - říká se tomu spoluzávislost. Toho, kdo bere drogy, často "nenápadně" podporuje v braní jeho okolí, jeho nejbližší. Neustále mu ustupují, povolují, dávají mu dokola nové a nové šance. Dotyčný si s nimi svým způsobem dělá co chce a v braní drog pokračuje dál. Vím, že to není snadné. Možná by Vám pomohlo mluvit s někým osobně a popsat mu celý příběh. Kdybyste potřebovala poradit v tomto směru, obraťte se na nás, nebo na nejbližší AT-poradnu, kontaktní centrum. Asi Vás moje odpověď příliš nepotěšila. Není prostě žádné jednoduché řešení. Ale věřte, že v podobné situaci nejste sama, a nebojte se vyhledat odbornou radu a oporu ve svém okolí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.