HRACÍ AUTOMATY
Salusia
Rada by som sa poradila o závislosti na hracích automatoch. Pred rokom som sa vydala a onedlho sa nam narodila dcerenka. Vedela som, ze manzel kedysi davno hral automaty, ale povedal, ze sa z toho dostal a uz s tym nema problem. Byvame u jeho rodicov, tak som dlhsiu dobu problem prehliadala. Vsimala som si, ze stale nemozeme usetrit peniaze, aj ked mame dostatocnu motivaciu - chceme si postavit domcek. Pred par dnami sa mi manzel konecne priznal, ze peniaze minal v automatoch. Bol to uspech, ze mi to povedal, pretoze je dost uzavrety. Na jednej strane mi odlahlo, ze konecne viem, v com je problem. Na druhej strane vsak vyvstali otazky. Viem, ze zavislost je zavislost, tazko sa jej clovek zbavuje. Manzel mi povedal, ze mu odlahlo, ked mi to povedal a ze sa zasekol a uz tam nevkroci... nechce nas stratit... atd... Lenze to slubuje asi kazdy hrac. Klamal mi, doma mizli peniaze. Je tazke verit. Ale rada by som verila. Chcela by som sa informovat, ci je mozne, aby sme to spolu zvladli, alebo je nutna odborna pomoc /o nej samozjreme nechce ani pocut/. myslim, ze to nie je az take zle s nim, pretoze nikdy neprehral vacsi obnos penazi ako 5000,--- tiez tam nechodil casto... rada by som sa dozvedela o povahe tejto zavislosti viac, co sa odohrava v mysli... Nemozem byt manzelovi zrejme terapeut... ale priatel ano... zvladneme to? ako? stanovime si nejake pravidla? ake? prosim poradte!!!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nikdo Vám bohužel předem nezaručí, že to spolu sami zvládnete. Je to možné, ale také se můžete snažit a věnovat tomu energii a stejně pak zjistíte, že manžel znovu hraje automaty. Myslím, že je rozhodně snazší nebýt na to sami a vyhledat nějakou odbornou pomoc. V každém případě s ní máte větší šanci problém zvládnout. Prohrát 5000,- mě nepřipadá zas až tak málo, když má doma rodinu a dohodli jste se na společném šetření. Asi bych tím neomlouvala vážnost situace, především pokud už jednou s hraním problémy měl. Chápu, že se manželovi nechce vyhledat pomoc, ale na druhou stranu nevím, jestli zrovna on je teď v situaci, kdy by si měl diktovat podmínky (?). Jestli spíš není na Vás určit pravidla společného soužití. Je určitě dobře, že se Vám svěřil, ale to neznamená, že byste měla brát tíhu jeho závislosti teď na sebe. Jako člověk, který je v celé věci hodně osobně zaangažovaný se na to ani nemůžete dívat objektivně. Rozhodně bych tedy doporučovala jako jedno z prvních pravidel to, že uzná, že je závislý a podle toho se zachová, tzn. vyhledá alespoň ambulantní pomoc.