Pomoc
Nina
Mila Baro,diky za odpoved:dotaz c.639207.Vubec nevim,kde mam s pomoci zacit.Kamarad-pritel tvrdi,ze jedine ja mu muzu pomoci a uz jsem mu pomohla ani nevim jak.Drogy mu rozebraly zivot totalne.Kdyz je se mnou,je vse ok,ale jakmile se vzdalim-treba na vikend,tak proste ujede.Rika,ze ani nema vycitky,coz me zarazi.Ze krasnejsi pocity nezazil.Vzdy se k tomu ale prizna.Na otazku,jestli me by drogu podal,odpovi,ze v zadnem pripade,ze je to hnus.Nechapu,kde mam zacit?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že Vás kamarád trochu využívá. Pokud si dá pervitin vždy, jakmile nejste s ním, tvrdí, že nemá výčitky svědomí a že krásnější pocity nezažil, tak to nevypadá, že by s tím chtěl něco dělat. Také nevíte, ke kolika užitím pervitinu se Vám přiznal a ke kolika ne. Ale abyste mu byla nablízku, tak Vás potřebuje udržovat (byť ne třeba zcela vědomě) v iluzi, že s tím něco dělat chce. Takže - je potřeba si stanovit nějaké hranice - jinak se budete namáhat naprosto zbytečně, budete z toho zoufalá a kamarád bude vesele brát dál. To, že chce někdo přestat brát drogy, se neměří slovy, ale skutky. O tom, že chce přestat, umí napovídat hodně kdekdo, kdo je na drogách. Ale skutečnost pak bývá většinou jiná. Můžete mu předat kontakty, kam se obrátit, případně ho můžete na sjednanou schůzku doprovodit, můžete mu předat kontakt na tuto poradnu. Ale pokud se bude odborné pomoci bránit a skončí to opět jen u toho, že bude vyprávět o tom, jak chce přestat - tak to znamená, že s tím nehnete. A o tom, že by nikdy nikomu drogu nepodal bych se také odvážila pochybovat. Zrovna Vy jste právě v největším ohrožení - velmi často se stává, že ten, kdo chce pomoci, spadne do drog taky. Vezme si drogu proto, že chce pochopit, jak na tom ten druhý je, aby mu mohl lépe pomoci, aby zjistil, jak ta droga působí a jaké to je - a pak v tom lítají oba. Jestli mohu mít dobrou radu - pokud Váš kamarád neudělá žádný reálný krok k abstinenci, tak vezměte nohy na ramena. Protože Vy za něj abstinovat nemůžete.