aids z cigaret
joan
posledni 3 tydny kourim protoze mam depku. nedavno sme se ve skole koukali na film o drogach a o aids.nevim jestli z koureni muzu dostat aids ale mam hodne priznaku:boli mě hlava,casto chodim na zachod,potim se,nekdy cejtim na tele horko,a hubnu.Nemocna nejsem ale vim ze je neco spatne.s nikim kdo ma aids sem neprisla do kontaktu.tak nevím no. A jeste jesli se dá z moči poznat ze sem kourila nebo pila alkohol. dekuji za rychlou odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím úplně, jak si mám Váš dotaz vyložit... Myslím, že pokud jste nepřišla do kontaktu s nikým, kdo má AIDS - tedy neměla jste rizikový pohlavní styk, ani jste nesdílela injekční stříkačky s někým rizikovým, ani jste si nepůjčovala od nikoho takového hygienické potřeby jako jsou žiletky na holení, tak že není žádné riziko, že byste mohla být HIV pozitivní. Jestliže poslední tři týdny hodně kouříte (tedy cigarety, pokud jsem to pochopila správně) a předtím jste kouřila málo nebo vůbec, pak by tomu mohly některé popisované příznaky odpovídat. Nicméně - všechny tyto příznaky mohou souviset se stresem, který nyní zřejmě zažíváte, a jsou psychosomatického původu. Taky to ale může být chřipka nebo i něco úplně jiného. Ale není naprosto reálné, že by souvisely s AIDS. Co se týče poslední otázky - nevím sice, proč tuto informaci potřebujete, ale požití alkoholu nebo nikotinu se dá toxikologickými testy samozřejmě zjistit.