alkoholismus
Lucy
Můj otec byl vyléčený alkoholik, po sedmiletém abstinování nyní téměř rok opět intenzivně pije. Poslední dva měsíce byl střízlivý jen několik dní. Matka je po velmi vážné nemoci v invalidním důchodu, já a bratr jsme plnoletí. Všichni vímě, že by se takový člověk měl jít léčit, ale jak ho tam tři dospělí lidi máme dostat, když on jít nechce, ale nadále nás terorizuje? Situace už je hodně neúnostná. Volali jsme na něj i policii, ale on nikdy není nějak extra agresivní, ale dělá velkou ostudu a rozkrádá peníze v rodinné firmě, kudy denně projde mnoho lidí.Policie nám vždy řekla, že s ním nemůžou nic dělat, pokud nic neprovede. Jestli mi někdo může říct konkrétní řešení, jak z této situace ven, budu strašně moc ráda.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel má policie pravdu v tom, že nemůžou otce odvézt na léčení, pokud neohrožuje sebe nebo okolí. Pokud rozkrádá firmu, které je současně majitelem, je také těžké ho za to stíhat. Pokud majitelem není, můžete na něj podat trestní oznámení. V tom by Vám ale spíš poradili v právní poradně. Z pohledu léčby je třeba, aby k ní byl sám motivován. Pokud už jednou s alkoholem měl problém, možná si i současnou situaci uvědomuje. Možná, pokud by se Vám ho podařilo zastihnout ve střízlivém stavu, byl by schopen ji nahlédnout reálněji. Na případy, jako je Váš, je ale bohužel náš právní systém krátký. Vím, že to nezní optimisticky, ale můžete buď čekat, až se policie konečně rozhodne ho na nedobrovolnou hospitalizaci odvézt, nebo se můžete obrátit na nějakého odborníka sami, zkusit odlehčit aspoň sobě v tak těžké situaci.