Nina
Je mi 31 let.Poznala jsem muze-25 let,ktery bere 3/4 roku pervitin:nitrozilne.Ja nemam s drogama nejmensi zkusenosti.Jak mu muzu pomoci?Tento clovek je inteligentni,dobre vi,ze dela"neco"spatne.Se vsim se mi sveril.Chci mu pomoct,zalezi mi na nem.Nina Cesky Krumlov

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Záleží především na tom, zda Váš kamarád/přítel, chce se situací něco dělat. Protože pokud on není rozhodnutý s drogou přestat, není moc možností, jak mu pomoci. To, že se někdo dostane do problémů se závislostí, na inteligenci nezáleží. Ani co se týče zbavování se drog, tak není inteligence ten nejdůležitější faktor, který mu pomůže se s tím vypořádat. Spíš jde o rozhodnutí, motivaci, trpělivost, pokoru a snahu. Lidé, kteří mají trable s drogami dost často o tom, jak chtějí přestat, dosti řeční, ale nakonec vše pokračuje ve stejných kolejích. Je to třeba mít na paměti, abyste věděla, že si musíte stanovit nějaké hranice. Jinak se pouze vyčerpáte snahou o pomoc, která k ničemu nebude. V Českém Krumlově existuje kontaktní centrum pro uživatele drog, kde je dostupné ambulantní poradenství: Poradna U boudy Ambulantní program Špičák 114, Český Krumlov, 381 01 telefon: 736634126 Mgr. Jakub Průcha http://www.kcentrum.icmck.cz A nedaleko Krumlova je léčebna Červený Dvůr zaměřená na problematiku závislostí: Psychiatrická léčebna Červený Dvůr Červený Dvůr 1, Český Krumlov, 382 08 telefon: 380739131 Prim. MUDr. Jiří Dvořáček Také je možné uvažovat o ambulantní léčbě (vzhledem k délce užívání pervitinu u Vašeho přítele by mi to přišlo adekvátnější), nejbližší ambulantní léčebný program najde přítel v Českých Budějovicích: Ambulantní program F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01 telefon: 386350169 Dr. Kvetoslava Kotrbová Zatím přeji hodně štěstí.