MARIHUANA
rostanda19
Dobrý den..muj přítel lepčeji řečeno kamarád už asi 6 let kouří marihuanu..Snad si dá každý den..už ani ve škole to bez ni nevydrží...chtěla bych se zeptat jestli ho kouření nemuže poznamenat fizycky nebo snad i fyzicky?Když je mu 15let..Předem děkuji za odpověd..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kouření marihuany samozřejmě negativní důsledky mít může, zvláště na člověka, kterému je patnáct let a kouří tolik let. Jedná se jak o psychické, tak i fyzické (zdravotní důsledky), ale také sociální - pokud se přijde na to, že kouří trávu ve škole, může z toho vyplynout závažný problém ve škole, s rodiči a rozhodně mu to v budoucím vzdělávání a životě neprospěje. Samozřejmě, marihuana patří k drogám s relativně nízkými riziky, ale to neznamená, že nemůže ublížit - a jistě je těmi riziky člověk ohrožen tím víc, čím je mu méně let. Myslím, že za tím, že kouří takto intenzivně marihuanu, stojí nějaké závažné rodinné či psychické problémy, které by bylo záhodno řešit - to, že někdo kouří trávu tak dlouho v takovém věku rozhodně není obvyklé. Zkuste si přečíst článek o marihuaně na těchto stránkách, případně text Vliv konopí na zdraví na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví. A kdyžtak zkuste kamarádovi předat kontakt na nás. Zatím hodně štěstí.