hlavička
našla jsem u syna zelenou chlupatou hlavičku (zřejmě marihuanu) - něco jako, když utrhnete hlavičku pampelišky - co dá s tímto dělat (rozdrolit a kouřit nebo rozdrolit a čichat)? Je marihuana návyková a vytvářejí se jejím používáním změny v chování (agresivita z nedostatku apod.), způsobuje také poškození sliznic apod.?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bez kontextu a bližší znalosti situace Vám bohužel takto přes internet nemohu říct, zda to, co jste našla, je opravdu marihuana. Pokud již syn s marihuanou má nějaké zkušenosti, je možné, že to marihuana je. S "paličkou" marihuany se obvykle dělá to, že se rozdrolí a buď se kouří v tzv. jointu (ubalená do papírku většinou s tabákem) anebo z dýmky, případně jsou i jiné způsoby kouření marihuany. Marihuana patří mezi drogy s relativně nízkými riziky, a její potenciál vyvolat závislost je velmi malý ve srovnání s jinými drogami (pervitin, heroin, ale i alkohol). Fyzické abstinenční příznaky při odnětí nevznikají. Samozřejmě tím nechci rizika bagatelizovat. Vliv na chování mít může, ale to je obvyklé u pravidelných a dlouhodobých kuřáků marihuany, kteří kouří marihuanu denně po řadu měsíců či let - tam by mohlo dojít k nějakým, spíše psychickým, příznakům při vysazení (podrážděnost, zvýšená únava). Fyzické následky, co se týče poškození sliznic, jsou relativně podobné jako u kouření cigaret. Více informací o marihuaně najdete na této stránce pod příslušnou kolonkou nebo také na www.drogmem.cz / Memy / Vliv konopí na zdraví.