(ne)legálnost držení rostlin
Dobrý den, rád bych se zeptal jestli je u nás legální nebo nelegální pěstování níže uvedených rostlin. Jedná se o: Argyreia nervosa, Calea zacatechichi, Rivea corymbosa.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ohledně rostlin Argyrea a Rivea - obsahují amid LSD (tedy LSA) a ten je uveden v příloze zákona 167/1998 Sb. (laicky seznam zakázaných látek). Tedy s nimi byste mohl mít problém, pokud by se na to přišlo - ovšem pochybuji, že by byť poučený laik mohl rostlinu poznat. Ohledně rostliny Calea - ta neobsahuje nic, co by bylo nelagálního v ČR, takže tam by Vám nic hrozit nemělo. K vaší skryté poznámce - pokud Vaše právní potíže souvisí s látkami, které uvádíte, a potřeboval byste právní pomoc, je možné se obrátit na Právní poradnu A. N. O. - zabýváme se právními aspekty drogové problematiky a poskytujeme bezplatnou právní pomoc lidem, kteří se v souvislosti s drogami dostali do právních potíží (a také jejich rodinám a blízkým). Kontakt na nás najdete na tomto webu v pravém sloupci pod kolonkou Právní poradna.