Prodej cigaret
ivcatu
Dobrý den,pátrala jsem na internetu,ale nikde jsem se informaci nedočetla..Prodavám v trafice a nevím,zda mohu prodat mladistvým cigaretové papírky nebo sirky..chodí si jej k nám kupovat malé děti,venku si vytahují "vajgly" z popelnic,zbytky tabáku si znovu zabalí do papírků a pak vykouří..mohu jim tyto výrobky prodat?Předem děkuji z odpověď..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tabákovými výrobky se dle zákona míní výrobky, které obsahují tabák. Ty dětem prodat nesmíte. Nevztahuje se to tedy rozhodně na zápalky, a mám za to, že ani na samotné cigaretové papírky. Podle přestupkového zákona (přestupky na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi) se uvádí toto: Přestupku se dopustí ten, kdo m) prodá výrobek podobný tabákovému výrobku, tabákové potřebě ve formě potravinářského výrobku nebo hračky, a nebo podobný alkoholickému nápoji ve formě hračky, n) prodá tabákový výrobek, tabákovou potřebu nebo alkoholický nápoj v zařízení nebo na akcích určených osobám mladším 18 let, o) prodá, podá nebo jinak umožní užití tabákového výrobku osobě mladší 18 let nebo neodepře jejich prodej fyzické osobě, o níž lze mít pochybnost, že splňuje podmínku věku. Myslím, že se to tedy na Vás nevztahuje. Otázkou ovšem zůstává, co s tím, že si u Vás děti koupí papírky a sirky a pak kouří znovu ubalený tabák z nedopalků, přestože za to nemáte Vy odpovědnost...