Policejní testy
PerNyk
Dobrý den, na tuhle otázku se tu už asi ptalo plno lidí, ale chtěl bych to trochu konkrétnější...Když THC ze slin (policejní testy pro řidiče) poznaji i po víc než 24 hodinách,to v tom případě nemůžu nikdy řídit,kdž si dám aspoň jednoho buřta denně.To mi daji pokudu i kdyby to bylo třeba fakt 24h nebo víc?A jaký za to jsou tresty?Nedokážu si představit,že si dám špeka v pondělí odpoledne a v úterý odpo mi zavolá známej,že potřebuje odvézt.Chytí mě policajti a daj mi pokutu,protože jsem den předtim hulil...A druhý dotaz.Včera mě ve městě zastavili (jako běžná kontrola),ale měli tam s sebou psy a prolezli mi namátkově celý auto.Stalo se to i kamarádovi.Je to běžná věc?Já myslel,že se to dělá jen na hranicích...Díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale konzultovala jsem Váš dotaz s kolegyní právničkou. Bohužel s těmi testy na THC je to skutečně tak, jak uvádíte. Marihuana ovlivňuje schopnosti řízení, byť si to člověk plně neuvědomuje, min. 24 hodin. Testy se dá užití THC prokázat až do 48 hodin. Takže je to otázka priorit - zda budete hulit, a riskovat pokutu až odebrání řidičáku, nebo budete hulit denně a nebudete řídit, nebo zvolníte s tím hulením a budete si ty lhůty hlídat stejně jako když pijete alkohol. Možná, že pokud hulíte denně, tak by Vám občas ty dva tři dny bez hulení pomohly. :) Ohledně těch kontrol - nic podobného jsem zatím nezaznamenala, ale pokud se teď policie rozhodla zaměřit se na řidiče, kteří jsou pod vlivem drog, případně nějaké drogy převáží, tak se to samozřejmě může stát. I když to není úplně běžná věc, kompetence k tomu mají. Nedělá se to jen na hranicích.