Mám mámu alkoholičku. Řeším to s ní od svých 11let. I přes několik pokusů nebyla nikdy schopná navštěvovat žádného odborníka natož s alkoholem přestat. Už dva roky má diagnostikovanou cirhózu jater avšak ani to ji nepřinutilo přestat. I přes všechno co jsem si s ní prožila jí mám ráda a NETUŠÍM jak se smířit a vypořádat s tím, že se zabíjí (i když to dělala celý život teď je to díky cirhóze podstatně blíž). Cítím absolutní bezmoc!!! Nedokážu ji zatratit ani donutit aby přestala, jen jsem nucena pasivně sledovat dobrovolný odchod někoho na kom mi tolik záleží. Co si mám počít?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to situace, která je pro Vás velmi obtížná. Myslím, že v tuto chvíli byste potřebovala pomoci především Vy. Vaší maminku zřejmě skutečně nepřinutíte, aby se chovala, tak jak byste si přála. Myslím, že v současnosti potřebujete nějakou odbornou podporu, která by Vám pomohla se s tím vyrovnat, případně najít nějaké jiné cesty, jak s maminkou komunikovat. Zkuste mi napsat, odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím se držte.