Jak dal
aja
Prosim o radu,jak se mam chovat k memu diteti,pred 4 tydny,byl propusten z protidrogove lecebny.Zatim,nema sanci si neco dat,ani si zakourit,ale mam strach, ze si neco da, jakmile k tomu bude mit moznost.Sam mi rekl,az mu bude 18let,tak si obcas zakouri mariuhanu.Je i casto nervozni a ja nevim, jestli mam byt v klidu,nebo jak na nej.konicky ma muziku.Zatim dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že v tuto chvíli by bylo nejrozumnější, aby jednak Váš syn docházel ambulantně někam na doléčování, aby měl i po léčbě nějakou podporu a snížilo se riziko, že do drog spadne znovu. To, že je nervózní, je docela pochopitelné - léčba vše nevyřeší a on se teď musí vyrovnávat s mnoha věcmi, překonávat chutě na drogy, které ho obtežují, změnit svůj životní styl, přátele. Není to pro něj jednoduché. To, že říká, že si za nějaký čas dá marihuanu, bych ještě neviděla jako dramatický příznak, že se něco děje. Krátkou dobu po léčbě si člověk těžko dokáže představit, že už si nikdy nic nedá, a má pocit, že když to bude marihuana, neohrozí ho to. Samozřejmě ani pro Vás to není jednoduché. Jen si říkám, že by bylo lepší se synem víc o jeho pocitech mluvit a ne ho pouze podezírat, žít ve věčných obavách a pokoušet se jeho manévrovací prostor omezit natolik, aby neměl vůbec příležitost se k drogám dostat. Když bude chtít, dostane se k nim. Zatím to vypadá, že to zvládá. Zkuste mu víc důvěřovat. Navíc si myslím, že by pro Vás taky nebylo špatné, kdybyste mohla své obavy a zkušenosti sdílet. V rámci doléčovacích programů bývají obvykle i setkání pro rodiče - myslím, že by Vám to mohlo pomoci, získala byste potřebné informace a podporu. Kdyžtak mi napište, odkud jste, kde byl syn na léčení, co bral za drogy a jak dlouho, a já bych Vám pak mohla doporučit, kam byste se mohli obrátit. Zatím držím Vám i synovi palce.