heroin
Venda 22
Má dcera se po tříletém bydlení u svého přítele vrátila domu, kde nám oznámila, že je již dva roky závislá na heroinu. Její přítel je také závislý a prý se již jednou léčil. Což jsme nevěděli. Ona je rozhodnuta se léčit. Můj dotaz zní : jak začít, kam se obrátit a co všechno léčba ze závislosti na heroinu obnáší. Jak je to ve dvojici,když její přítel se chce také léčit. Musejí se rozejít? Jsme z Karlových Varů. Děkuji. S pozdravem zoufalý otec.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud je dcera rozhodnutá jít do léčby, bylo by asi nejlepší, kdyby možnosti léčby mohla nejprve zkonzultovat s odborníkem. Případně můžete jít s ní, abyste se dozvěděl, jaké existují varianty a co obnáší. Není vhodné (a v podstatě ani reálné), aby do stejného léčebného zařízení vstoupila spolu se svým přítelem. Léčbu musí absolvovat sama. Pokud je pro léčbu rozhodnutý i její přítel, tak bude muset nastoupit do jiné léčebny než ona. Není v tuto chvíli nezbytné na ni tlačit, aby se rozešli. Samozřejmě nutno říct, že vztahy mezi lidmi, kteří spolu užívali drogy, obyčejně po léčbě úplně nefungují a jsou poměrně rizikové. Ale to je věc, kterou si musí dcera vyřešit sama - nejlépe právě v rámci léčby. Pokud dcera brala heroin dva roky, není moc reálné, že by zvládla abstinovat bez léčby. Pokud chce nastoupit do léčby, musí před léčbou absolvovat tzv. detoxifikaci - což znamená cca týden ve zdravotnickém zařízení, kde ji pomohou překonat pod lékařským dohledem abstinenční příznaky a kde se organismus zbaví drogy. Pak může vstoupit do léčebného programu. Většina státních léčeben má i detoxifikační jednotku, takže by ji pak převedli pouze na jiné oddělení. Pokud by chtěla absolvovat léčbu v terapeutické komunitě, tak tam bude zařizování víc. Více informací o jednotlivých typech léčby najdete pod rubrikou Pomoc a léčba na těchto stránkách. V Karlových Varech se můžete obrátit na kontaktní centrum (zařízení pro uživatele drog), kde by dceři poradili ohledně léčby. Kontaktní centrum Karlovy Vary Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, 360 01 telefon: 383222742 Držím palce, a pokud by bylo potřeba, napište.