Drogy?
Lulu
Dobrý den,chtěla bych se zeptat, jestli je na člověku vidět, když bere pervitin, poznala bych to?Můj přítel už jednou drogy bral, teď říká, že nebere,sice na něm nic nepozoruju, ale pořád se bojim... A chtěla bych se zeptat, jestli když si člověk udělá test na drogy, který se prodává v lékárně, jestli je 100%... Předem děkuji za odpověď L.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud člověk bere drogy, obyčejně to na něm vidět je a jeho chování se změní. Nevím, jak dlouho Váš přítel drogy bral a jak dlouho je teď nebere, ale pokud píšete, že na něm nic nepozorujete, on tvrdí, že drogy nebere, tak možná Vaše podezření není na místě. Nejsem si jistá, jestli by bylo vhodné zatěžovat důvěru ve Vašem vztahu tím, že budete přítele nutit k testu na přítomnost drog. Pokud necítíte, že by se s přítelem něco dělo a vztah je jinak v pořádku, tak by se být Vámi pokusila mu více důvěřovat a nikoli ho testovat. Tím vztahu ublížíte dle mého stejně jako kdyby on začal brát drogy. Zvažte, k čemu by Vám výsledek testu byl - pokud bude negativní, přítele jste podezírala neoprávněně a to ve Vašem vzájemném vztahu nenadělá moc dobroty, pokud test bude pozitivní, tak Vám přítel lže, Vaše podezření se potvrdilo, ale co s tím? Bylo by pak vhodné zvážit, zda má vztah za takových podmínek smysl - jenže ruku na srdce - rozejdete se s ním, pokud by začal znovu brát? Co byste udělala za kroky? To je nutné předem rozmyslet, než byste se případně k testování rozhodla. Nicméně - nezdá se mi pravděpodobné, že byste na příteli žádné změny nepoznala a že by test byl pozitivní. Tedy pokud se vídáte často. Jestliže se vidíte jednou za měsíc, tak byste to poznat nemusela. K Vaší druhé otázce - Testy, které se prodávají v lékárně jsou orientační. Jejich spolehlivost je okolo 99%, ale může se stát, že vyjdou tzv. falešně pozitivní - tedy, že to bude vypadat, že dotytčný drogu užil. V případě pozitivního výsledku je nutné nechat test potvrdit laboratorně. No, kdybyste chtěla vědět něco dalšího, napište.