metadon
jiřka
Dobrý večer,bude to znít divně,ale řeším problém který se týká mého partnera (bývalého), který mě po 10 letém vztahu opustil kvůli holce která je 5 let závislá na heroinu(na to si vydělává prostitucí),on také dva roky užíval pervitin rozpuštěný ve vodě pak se rozhodl vyzkoušet do žíly (přes můj nesouhlas a odpor) ona mu to píchala a tam začal ten 5 měsíční kolotoč hádek kvůli ní a tomu že to bere do žíly,před 3 týdny odešel a řel mi že jí miluje a chce být sní přestal s užíváním a je prý čistý (nemohl s tím dělat svojí práci).Přes všechnu bolest co mi způsobil nechci aby byl neštastný.Říkal mi že ona začala snižovat dávky a začne chodit na léčení metadonem je tato léčba účinná?Je možné že se z toho dostane a bude normálně žít?Já totiž nevěřím tomu že ho má upřímně ráda.Předem děkuji.Jiřka

Odpověděl: Jakub Minařík
Léčba netadonem je léčba substituční a v mnoha případech účinná je. Myslím ale, že tohle nechcete tak moc slyšet. Docela chápu, že vám je smutno a že byste chtěla partnera zpátky. Myslím ale, že nevypadá, že by o to měl zájem a že ho v tuhle chvíli zajímají více drogy a nestojí o to, aby ho někdo zachraňoval. Víte, je to jeho rozhodnutí a nemá moc cenu s ním polemizovat. Nechte to prostě být. Nemá to moc cenu. Spíše uvažujte jak zachránit sebe. Například bych vám doporučil nechat se vyšetřit na žloutenky a HIV. Jeví se mi to jako rozumné. Váš partner rozhodně patří do rizikové skupiny a pokud jste spolu nežili v celibátu, tak by bylo moudré zjistit, jak na tom jste. Asi ještě napíšete, že?