Lída
Dobrý den, ctěla bych se zeptat na jednu věc. Nevím, zda mi budete schopni odpovědět, neboť jsem se již na tuto věc dotazovala, ale odpověď mi nepřišla. Bratr je drogově závislý.podle jeho slov bere pervitin.Byt, který obývá, zapáchá něčím jako olejovou mastí.Po chvilce setrvání v bytě mi začně jakoby čpět v nose.Nehledě na to, že zařízení v bytě je plné mastných fleků, které nejdou odstranit.Jelikož bratr není ochoten mi odpovědět na cokoliv, co se týče drog, proto Vás žádám o odpověď. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nevím, zda jste svůj předchozí dotaz do této poradny - pod Vaší přezdívkou jsem žádný dotaz podobného znění nenalezla. To, co popisujete vypadá poměrně jednoznačně na výrobu pervitinu. Můžu se samozřejmě mýlit a může i o zápach z nepořádku, který v bytě možná díky bratrově stavu je. Ale spíš mám obavy, že se jedná o první možnost. Teď je pouze otázka, co s tím. Váš bratr zjevně s drogami přestat nechce, problémy, které mu hrozí díky tomu, že je užívá a navíc zřejmě i vyrábí, si patrně neuvědomuje a nechce o nich s Vámi komunikovat. Co se týče zákona - máte pouze dvě varianty: Buď o podezření na to, že bratr vyrábí pervitin, upozorníte policii nebo ne. Co se týče bratrova užívání drog, tam moc možností nemáte. Nevím, jaký spolu máte vztah, jak dlouho drogy bere, kolik mu je let, zda když užívá nějaký jiný byt, než ve kterém bydlíte Vy, jestli je na Vás nějak finančně závislý... Ovšem obecně je to vždy tak, že pokud on nebude chtít se svým braním drog nic dělat, tak s tím moc hnout nemůžete. Je mi líto, že Vám nemohu dát pozitivnější odpověď. Kdybyste se potřebovala na něco dalšího zeptat, pište. Zatím přeji hodně štěstí.