Kamarád
Saryk
Mám kamaráda, který si píchá subutex.Nevím, jak dlouho a ani přesně jak často, nechce přiznat, že je na něčem závislý.Mimo to také každý večer vykouří jednoho jointa marihuany. Je to hodný člověk a nemůžu se koukat, jak se ničí, ale je mi jasné, že říct mu na rovinu, ať přestane, nemá smysl. Existuje nějaká rada, prsychologická cesta, jak mu spíš vnutit myšlenku, aby měl pocit, že se rozhoduje sám a sám opravdu chce?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, žádný takový návod neexistuje. Jedinné co můžete udělat je přesvědčit kamaráda, aby se zašel někam poradit. Nebo třeba napsal do poradny. Jinak moc šancí fakticky nevidím. Máte ale rozhodně pravdu, že kamarád má problém. Neznám nikoho, kdy by si píchal subutex a nebyl na něm závislý. Navíc injekční aplikace subutexu s sebou nese spoustu komplikací, protože subutex má pro injekční aplikaci velmi nevhodné složení. Obsahuje spoustu nerozpustných látek, které se pak filtrují přes plíce, ev. jinde. A to není zrovna moc dobré. Viděl jsem už pár lidí, kteří si stěžovali na dosti nepříjemné komplikace spojené s injekčním usem subutexu.