Olí
Dobrý den, netuším jak začít tak se omlouvám asi to bude trochu zmatené.Znám asi 8měsíců jednu osobu(třeba X), která byla ze začátku celkem faj a je i teď ale někdy je trochu divná.Před půl rokem jí umřel sourozenec asi tušíte jak na tom jsou rodiče.Znají dobře jednoho (cvokaře) co jim napíše co si řeknou, mamka je zdá se dobrá a táta taky alespoň doufám, moc často je nevídám ale X brala skoro 4-6měsíců nějaké léky na uklidnění, byla po nich utlumená, trochu unavená, určitě jí to pomáhalo, ale mám dojem že k nim má pořád přístup.(pokud to pomůže zkusím zjistit název)Vážnější problém nastává tak před měsícem a půl, kdy jsem byl upozorněn jednou osobou která brala drogy, že s osobou X není něco v pořádku.Ten stejný zavěr byl zaznamenán další jinou osobou asi před týdnem.Strasně se o X bojím, nevim co mám dělat.Někdy je celý den v pohodě, směje se, nic se neděje.Druhý den to samé, možná je trochu unavená, ale kolem poledne změna.Je vysmátá, dělá blbosti, směje se, skoro jako opilý člověk.Někdy večer napíše že je jí špatně a další den snídá 6chlebů, oběd v KFC nebo MC'donalds, pak ještě něco a je zase taková malátná.Alkohol to určitě není a kouřit se u nás nedá.Mám podezření na drogy ale jak to zjistit,...pokud ano jak jí z toho mám dostat?Jak zjistit odkud to bere, mám ji vzít někam ukázat léčebnu?Ztim mi důvěřuje nechci to pokazit!Jak to vyřešit s rodičema?Můžete prosím poradit,děkuju

Odpověděl: Jakub Minařík
Mě opravdu nenapadá moc co by se s tím dalo dělat. Je to celé takové prchavé, nemusí v tom vůbec být drogy, může se jednat o legálně preskribované léky a nebo také o protrahovanou reakci na stres. Z toho co píšete se nedá moc poznat oč se vlastně jedná a kde je problém. Vlastně jediný problém, který z toho celého spolehlivě čtu je váš problém, že se bojíte, že někdo má problém. To ostatní je pro mě v mlze. Tím nechci říct, že tam jiný problém není, ale tohle je jediná potíž, kterou jsem schopen spolehlivě identifikovat. Tak nevím. Možná zkuste napsat víc a méně tajemně, možná do toho nějak proniknu, ale takhle se mi to nějak nedaří.