jak pomoci
Věroslav
Dobrý večer ,chtěla bych poradit jak postupovat při zjištění zavislosti na drogách?Probém se týká mého 24 letého bratra .Před půl rokem jsme zjistili závislost na pervitinu,bratr navštívil poradnu drog,závislich a slíbil ,ze přestane .Z vlastního bydlení se odstěhoval k rodičum .Teď opět začal přespávat v bytě opět se stýká se svými závislými kamarády a tvrdí,že je jenom na trávě a má to pod kontrolou a chyba je na naší straně.Děkuji za radu.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, závislost, pokud byla diagnostikovaná je doživotní záležitost. Jinak jak zjistit že bratr znova bere je otázka. Pokud funguje, pracuje, platí nájem, ... tak nemáte moc pák jak se do toho pustit. Těžko mu budete dokazovat, že má problém, když to není zvenčí vidět a on to tak nevnímá. V tom má trochu pravdu, protože problém máte vy a ne on. Takhle se s tím nedá moc pracovat a i jakákoliv intervence je zbytečná, resp. bude neúčinná. Myslím, že jedinný možný způsob je vyčkat, až bratr bude mít problém. Pak je možné mu nabídnout pomoc a něco s tím udělat.