Re: Policejni testy
grunge(18)
Takze co radite? Prestat hulit nebo ridit? Co je pro me mene postradatelne. Jinak mohl by ste mne prosim vysvetlit, jak si mam vylozit tuto vetu: "Rozhodnutí o tom jak se bude postupovat s těmi pozitivními testy pak závisí na tom, zda vám toxikologové prokáží účinné látky v krvi." Diky.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že musíte přestat hulit a nebo řídit. Chápete to zcela správně. Rozhodnutí o tom, co je pro vás postradatelnější nechám na vás. Ta věta znamená, že to, zda vám řidičák odeberou nebo ne, nezáleží na výsledku toho orientačního testu ze slin, ale toxikologickém vyšetření moče, které dokáže odlišit - zda se jedná o falešnou pozitivitu (třeba způsobenou vlivem nějakých léků), - nebo zda jsou tam stopy konopí a je zjevné, že podle podílu jednotlivých látek a jejich hladiny mohla být schopnost testovaného řídit ovlivněna, - .... Rozumíte? Znamená to v podstatě, že ty testy se ověřují, aby byla zajištěno, že někoho nepotrestají neprávem. Stejné je to u alkoholu - taky když nadýcháte udělají vám podrobný toxikologický rozbor a když tam alkohol najdou, o řidičák přijdete. Když vás na toxikologii neodvezou, o řidičák nepřijdete. Když test z krve odmítnete - je to jako kdybyste pil a o řidičák přijdete.