nespavost
miki
Dobrý den, po dobu asi 3/4 roku jsem užíval heroin (vdechování) v malých dávkách. Po měsíci abstinence však neustále trpím velkou nespavostí. Dá se to něčím zmírnit ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Ta nespavost může souviset s předchozím užíváním heroinu, často to provází začátek abstinence od opiátů. Obvykle se to upraví, pokud budete dál abstinovat. Jediné, co Vám mohu doporučit, je neužívat jiné drogy ani žádné léky na spaní bez předpisu. Kupte si meduňkový čaj, a jak doporučuje kolega MUDr. Minařík, pijte ho už od dopoledne po celý den. Mírně zklidňuje a měl by Vám trochu pomoci. Počkejte tak týden, a kdyby se to nelepšilo (obyčejně se to do měsíce od počátku abstinence usadí), tak napište a zkusíme něco vymyslet. Asi by pak bylo nejlepší zajít za odborným lékařem (nejlépe psychiatrem), popsat mu potíže včetně předchozího užívání heroinu a nechat na něm, zda Vám napíše nějakou medikaci. Mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit, kdo by se nepozastavoval nad Vaší zkušeností s drogami a kdo se v téhle problematice vyzná. Napadá mě taky, že to pro Vás musí být dost obtížné, pokud jste začal abstinovat sám, bez odborné pomoci. Možná by pomohlo, kdybyste měl možnost to s někým zkonzultovat, existuje řada možností, kam se obrátit (i pokud by se ty obtíže se spaním zlepšily). Pokud budete chtít, napište, jak to s Vámi vypadá. Zatím držím palce.