uzkostna porucha
Bob
Dobry den, u psycholozky jsem se dozvedel, ze pry mam uzkostnou poruchu, zpusobeno s nejvyssi pravdepodobnosti neprijemnou zkusenosti s drogou. Udajne se to leci anxiolytiky a antidepresivy, ale psycholozka mi je nechce predepsat protoze rika, ze na citlivejsi lidi a dospivajici lidi (do obou skupin spadam) to ma radu neprijemnych vedlejsich ucinku. O jake presne vedlejsi ucinky se jedna? Mohl by mi to nekdo, prosim, vysvetlit? Navic psycholozce uplne tak neverim, nebo resp. se mi to nechce verit, ze by to byla "jen" uzkostna porucha. Porad mam strach ze je to neco horsiho nejaka psychoza.....porad se mi toci hlava, jsem porad unaveny, mam strach ze tmy, nekdy mam dokonce strach chodit ven, stach z toho ze zesilim, obcas se mi zda jako kdybych nikdy zcela uplne nevystrizlivel ze stavu pod vlivem a byl nekde na puli cesty zpatky.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, co se týče diagnosy - je jí obtížné dělat po netu, ale podle toho co píšete, tak se mi to jeví pro úzkostnou poruchu hodně typické. Na psychozu to fakticky nevypadá, to byste myslím psal něco jiného. :-) Ohledně těch léků - to je dosti obtížná záležitost. Sám vždycky medikaci taky vážím. Nežádoucí účinky vždycky závisí na typu léku, je to složité. Ale anxiolytika velmi často způsobují závislost, antidepresiva zase vedou často k obtížím se spánkem, někdy se divné stavy prohloubí, ... Zvláště u úzkostné poruchy nebývá efekt okamžitý, spíše mívá pacient nějakou dobu vážnější obtíže, než se stav upraví. Takže je možné lépe zkusit to zvládnout bez léků. P.s. Zkuste měduňku lékařskou. Celkem výrazně zklidňuje, je docela šetrná a někdy je to lepší volba než léky za tisíce. :-)