Testy
Dobrý den,prosím Vás mám dotaz.Dají se sehnat v lékarně orientační testy pro domácí potřebu na marihuanu a pervitin?Pokud ano,napište mi prosím název a předběžnou cenu.Děkuji Vám a přeji pěkný den.

Odpověděl: Bára Orlíková
Ano, testy se v lékárně dají sehnat. Jeden test na jednu drogu stojí kolem 100 Kč. Test na marihuanu bývá pod označením THC (účinná látka konopných drog) a test na pervitin pod označením METamph (pervitin = metamfetamin). Vyrábí je mnoho různých firem, například Dynex (www.dynex.cz) nebo Elisabeth Pharmacon (www.elisabeth.cz) nebo Dade Behring (www.dadebehring.com). Je ovšem nutné vědět, že test prokáže užití drogy jen v určitém období (u každé drogy je doba možné detekce jiná), že pozitivní výsledek znamená pouze to, že dotyčný v tom určitém období min jednou drogu užil, ale nezjistíte kdy, jak a jak často. A je dobré předem zauvažovat, k čemu bude výsledek testu - ať už negativní a nebo pozitivní - co na základě výsledku hodláte dělat. Možná je lepší předem použití testu zkonzultovat s odborníkem. Často je možné najít i jiné řešení než drogový test. Zatím přeji hodně štěstí a kdyžtak ještě napište.