Zoloft
sosna
Dobrý den, prosím o odpověď na dotaz: manžel užívá na předpis lékaře Zoloft. Zneužívá alkoholické nápoje - pivo, víno. Nepřestal ani během léčby tímto lékem. Jakou reakci může mít kombinace léku a alkoholu? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, interakce je sice možná, ale záleží na míře užívání. Pokud se opíjí tak, že zůstane ležet v bezvědomí, tak je riziko, že už se neprobere. Ale to je myslím riziko i bez Zoloftu. Jinak pokud nějak hodně pije, tak se může stát, že léčba Zoloftem se mine účinkem. Také ale manželovo pití může signalizovat, že zoloft není vhodný lék a nebo je dávka malá a nestačí zlepšit duševní stav natolik, aby manžel omezil, nebo docela přerušil pití. Chápu, že vás moje odpověď asi docela neuspokojí, ale ono hodně záleží na klinickém stavu a okolnostech, proč byl zoloft nasazen.