pomoc
babka
Syn začal před 3 roky užívat pervitin, dostal žloutenku C. Začal se léčit u pana doktora Husy / Brno/, v květnu 2005 absolvoval detox a nastoupil do TK Medvědí kámen, odkud po 2 měsících odešel. Bydlel po parcích, nakonec se nám podařilo ho přimět k vyřízení nového OP, zajistili jsme mu bydliště a práci. Vždycky je chvíli klid, ale potom někde ukradne peníze a jede v tom znovu. Hraje i automaty. Poslední krádež řešila Policie, bylo mu doporučeno ambulantní léčení. V současné době je opět bez zaměstnání. Co máme udělat, aby mohl zase do komunity? Na jednu stranu říká, že by tam zase šel, že by se chtěl léčit, na druhou, že tomu nevěří. V srpnu mu bude 21 let. Bylo s ním vždycky těžké pořízení, ale chceme mu pomoci. Je inteligentní, podle testů má IQ 120, ale když to na něj přijde, tak s ním nehneme. Myslím si, že ambulantní léčba by v jeho případě nebyla k ničemu. Na koho se máme obrátit? Prosím, poraďte mi, moc vám děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Dobrý den. Obrátit se klidně můžete na komunitu, kde se léčil. Opakované léčby nejsou nijak neobvyklé. Pokud by to nevyšlo tam, existuje řada jiných komunit a nebo možností ambulantní léčby. Jen je potřeba, aby o léčbu nějak usiloval především váš syn. To znamená, že si věci kolem léčby vytelefonuje a zajistí sám. Za současného stavu se mi nezdá, že by byl nějak motivovaný, a to pak jsou samozřejmě šance na úspěšnou léčbu výrazně nižší. Na druhou stranu se postoji vašeho syna ani nedivím. Když je v průšvihu, vy mu zajistíte bydlení, práci, OP, postaráte se o všechno včetně léčby. Co to nechat na něm? Měl by mít možnost si uvědomit, že braní drog s sebou časem nese i ty negativní důsledky a diskomfort, jako např. život na ulici, zdravotní, právní a sociální problémy. Tyto zkušenosti dost často motivují lidi, co berou, k tomu, aby se sebou začali konečně něco dělat. Váš syn je dospělý a inteligentní, zkuste zodpovědnost za jeho život nechat více na něm. Myslím, že by pro vás nebylo špatné si o tom zajít někam popovídat. Pokud jste z Brna, zkuste kontaktovat Denní psychoterapeutické sanatorium Elysium, Hapalova 22, 621 00 Brno - Řečkovice, tel: 541 227 704, které se věnuje i rodinným příslušníkům závislých. Přeji hodně štěstí.