pasivní kouření marihuany
Amnesia
Mám přítele,kolem 50 let,kouří trávu skoro třilet let,spolu máme tříletého syna.Může ho nějak ovlivnit pasivní kouření této látky?Já nekouřím,pouze respektuji tento fakt,ale nechci,aby to mělo vliv na našeho syna. Děkuji za odpověď.hanka

Odpověděl: Jakub Minařík
Pasivní kouření může mít jistě vliv. Je samozřejmě možné diskutovat o tom jak velký, ale vliv rozhodně mít může. Ať budeme uvažovat o možném poškození fyzikálně-chemickým vlivem kouře srovnatelném s pasivním kouřením cigaret. A nebo o možném vlivu psychotropních látek na vývoj psychiky. On ten vliv je složitě vystopovatelný z mnoha důvodů - ale rozhodně tady platí, že pochybnosti mluví ve prospěch toho s tím počítat. Pokud chcete vliv omezit - tak by měla stačit barierová opatření (tedy nekouřit konopí tam kde se syn pohybuje). Také je otázka frekvence kouření konopí. Pokud manžel konopí kouří 1x za měsíc, tak vliv nebude nijak dramatický. Pokud kouří 3x denně tak riziko je mnohem větší. Stačí?